Thursday, January 7, 2010

Tadika Beri Biru

awl thn nie mesti memasing cbok settle kn anak2 skolah kn? sme gak la cm aku....thn 2010 nie thn pertama anak aku skolah...tp tadika la....cam parents lain pun, aku mmg excited gilerrr...tp walaupun xcited psl ank nk skolah...aku stil bersederhana jerk....ye lh...ekonomi skang x menentue kn......so, kena la jimat cermat skit...


aku belikan peralatan skolah dia pun biasa2 jerk...xde la semangat2 sgt....cumer yg excited tue...perasan aku jerk la...huhu

pd aku, anak bujang aku nie, cm kecik lg jerk....tup2...dh skolahhhh....alahai...


memula cm confuse gak nk skolah kn dia pd umo dia 5 thn...tp, dh aku decide nk msuk kn dia skolah aliran cina, so...terpaksa la masuk awl....

so, aku bley ler monitor dia....sbb aku dh byk wt survey...bkn senang anak melayu nk skolah aliran cina nie...ye lh...ngn bahasa dia yg lain ngn kite...tp aku x bley nk gv up awl2 laaa...
aku kena try dulu...walaupun aku sangsi...tp insyaallah...klu Tuhan izin kn...bley ler dia trus kn...klu x...ermmmmm...cmne erk? yg pasti...aku dh ade kn peluang tue....bab tenaga, mse & wang ringgit...insyallah...aku cuba sedia kn semampu aku....cumer skang yg tggl.....effort ank bujang aku nie jerk...tp aku x nak la paksa2....aku monitor dia cmne....klu dia ok, carry on...klu x...terpaksa la aku tarik dia skolah biasa jerk..


ermmm...mesti ade yg confuse erk...apsal aku susah2 nk skolah kn anak2 aku kt aliran cina..?
tp aku ade alasan aku yg t'sendiri...tp yg plg utama, aku nk anak2 aku ade 3rd langguage laaa...utk mase dpn dia gak....hehe

k la....kite tgk gambo jerk ea...pjg sgt dh aku citer tue...hiksss...



lps survey2, mne nk skolah kn dia...iniler akhirnyerrr...tadika yg m'jd pilihan aku...jeng jeng...TADIKA BERI BIRU.....located kt area jhr jaya.....aku naik kn dia transport la, sbb mse dia x ngam la ngn waktu kje aku.....hehehe


nie tadika dia yg kt tmpt baru....tadika yg lme kecik skit...mse aku g register dulu kt tmpt lme...sempit jerk aku tgk...so, biler dh tukar tmpt baru...cam selesa laaa aku rse....



nie classroom ank aku....can u spot my son? hikssss....



sian jerk abg, sorang2 jerk melayu...hehehe...x per la bang...awk nk belajar kn....




sempat aku amik gambo ngn dia mse 1st day school tue...aku keje, tp mtk izin bos aku kuar jap...amik time-off...hiksss...

insyallah bang...ibu sentiasa doakan abg akan dpt belajar & absorb abg nyerr new environment nie....ibu akn aski full support k...jgn hampa kn ibu tau...hiksss



k la...nnti aku citer lg k....


No comments:

Post a Comment